Un drum de 180 de kilometri dus și alți 180 întors, făcut în ziua de Paște 2017, mi-a oferit o privire de ansamblu a tipurilor de șoferi pe care îi poți întâlni pe șoselele patriei.
Majoritatea – adevărate pericole, atât pentru ei și pentru pasagerii autovehiculelor pe care le conduc, cât și pentru ceilalți participanți la trafic.
5 tipuri de șoferi pe care i-am întâlnit pe șoselele patriei de Paște 2017
- Șoferul de Dacia
Da, de Dacia, nu doar de Logan. Extrapolez astfel întrucât, în călătoria de Paște 2017, am avut ocazia de a întâlni un șofer de Sandero (roșu) care se angaja în depășiri doar când puteau fi considerate la limită. Altfel… cum ar fi putut să își pună în valoare abilitățile de conducător auto și calitățile super-mașinii pe care o conducea? Astfel, prin întâlnirea avută de Paște 2017 am stabilit că nu trebuie să fie neaapărat șofer de Logan pentru a fi periculos. Șoferii de Dacia au în ADN-ul lor atitudinea de „am mașină adevărată, băi, stai că-ți arăt acum ce fortză e!”.
- Grăbitul
P-ăsta nu îl pot încadra ca fiind șoferul unei anumite mărci auto. Pur și simplu te presează întotdeauna din spate și, când se înscrie în depășire, te face să pui frână ca să se poată așeza în fața ta. Altfel s-ar ciocni de cel care vine din față pentru că, ai ghicit, s-a înscris aiurea în depășire. „Grăbitul” trebuie să ajungă la destinație la o anumită oră, a plecat cu întârziere și a făcut multe opriri pe drum sau este în competiție pentru a scoate un anumit timp pe traseu. El știe…
La cursul de conducere defensivă am învățat că, în cazul în care întâlnim un astfel de șofer este bine să mărim distanța față de mașina din față, pentru a putea frâna de urgență, dacă e cazul, mai lin și, ai ghicit, pentru a îi oferi niște spațiu și șanse la viață. Lui și celorlalți de pe șosea, în special ție. Da, știu, de regulă îi testai atenția apăsând pedala de frână. Și eu la fel de greșit procedam…
- Pișăciosul
Nu mă înțelege greșit, n-am nimic cu cei care au vezica mică. Înțeleg că este o mega-urgență, până la benzinărie mai este o groază și că nu se mai poate. Asta nu justifică însă a opri ocupând o jumătate din unica bandă de pe sens, în curbă, unde este linie continuă. Pișă-te pe zece copaci mai în față, nu pe regulile de circulație și pe siguranța celorlalți participanți la trafic.
- Familistul care crede că merge la consum
Sau nu știu, dacă l-ai întâlnit și tu pe șosele și i-ai putea asocia o altă descriere, te invit să ne-o transmiți tuturor într-un comentariu.
Este cel mai periculos tip de șofer. Este șoferul care, de cele mai multe ori, determină toate depășirile riscante și toată aglomerația de pe drum. El merge cu maxim 40-50 la oră, relaxat, pe drumuri cu limită de viteză evident mai mare, unde, din păcate, nu există decât o bandă pe sens. În prostia lui, acesta crede că dacă merge în treapta a 4-a de viteză va merge mai economic. Dude, dacă citești acest articol, află că mai există o treaptă, a 5-a. Dacă vrei să mergi economic folosește-o cu încredere, după 60 km/h și nu depăși 90-100 de km/h. Abia astfel vei afla ce înseamnă un consum mic! Să știi însă că mai există o variantă, dacă vrei să nu mai consumi absolut, dar absolut deloc carburant: la 100 km/h să introduci viteza R(achetă). Înainte de a face asta însă, asigură-te că ai bani de platformă sau măcar un cablu să fii tractat.
- Colegu’
Sunt două tipuri: Cel care stă cuminte în spatele tău pentru că se simte mai în siguranță și crede că tu știi mai bine drumul decât el. Nu te deranjează cu nimic, doar te face să te simți răspunzător pentru încă cineva.
Sau… colegu’ ce vine din sens opus și îți semnalează existența unui radar.
Citește și: 5 tipuri de șoferi pe care îi vei întâlni la self wash
Cam acestea ar fi tipurile de șoferi pe care i-am întâlnit în călătoria cu mașina de Paște 2017. Știi și altfel de șoferi? Nu ezita să îi precizezi, într-un comentariu!
Trucuri de conducere defensivă pentru drumurile lungi
La cursul de conducere defensivă la care am participat de curând, la Academia Titi Aur, am învățat, printre altele, care este atitudinea potrivită pe care să o ai atunci când știi că ai de făcut un drum lung cu mașina, în afara localității.
Astfel, pentru a evita situațiile neplăcute, ar fi bine să îți pregătești timpul de deplasare. Să te documentezi cu privire la genul traseului pe care îl ai de făcut (dacă este autostradă, șosea, drum de munte), să ții cont de starea carosabilului, posibilitățile de aderență și de vizibilitate, de performanța mașinii, de încărcătură, dar și dacă este o călătorie pe timp de noapte sau pe timp de zi. În cazul în care ai (zic eu) ghinionul de a conduce noaptea, se recomandă să conduci cu o viteză ce îți permite să oprești până unde vezi în față.
Totodată, cu cât sunt mai mulți pasageri în mașină, cresc exponențial și șansele mai multor opriri pentru o apă, un sandviș sau un pipi (în benzinărie sau la marginea drumului – atenție la punctul 3).
Respectând toate acestea, nu vei fi unul dintre șoferii de la punctul 2 și vei ajunge la destinație mai relaxat și în deplină siguranță. Desigur, dacă nu te vei întâlni cu șoferul de la punctul 1 sau 3.
Cam aceasta a fost experiența mea de Paște 2017, pe care am ținut să o povestesc mai departe. Ai întâlnit altfel de tipuri de șoferi? Descrie-i într-un comentariu.
ai uitat “soferul de ploaie’
bine ca tu esti sfant