6 motive pentru care să NU te faci pilot

Există o groază de motive pentru care ți-ai putea dori să ai o carieră în aviație, la manșă: Zborul este distractiv, indiferent de forma în care este practicat, oferă o linie profesională satisfăcătoare, reprezintă un ideal al omului dintotdeauna.

motive să nu te faci pilot

Mulți dintre cei care se visează însă la manșă au alte motive, ascunse, pentru care aleg să urmeze o carieră de pilot. Motive din cauza cărora, ulterior, vor ajunge să aibă decepții. M-am gândit să enumăr câteva dintre ele:

1.Pentru bani

Într-adevăr, se câștigă bine. Dar pui la socoteală investiția inițială în școală? Trebuie să o recuperezi, nu? Sau să plătești ratele făcute pentru a urma programul de școlarizare.

Ulterior, vei coborî dintre nori pe Pământ și vei constata că trebuie să îți faci bugetul lunar asemeni celorlalți, căci vei avea substanțial mai puțini bani în portofel sau în cont. Prin urmare, dacă banii sunt motivul pentru care vrei să te faci aviator, ai face bine să reconsideri. Nu o să duci o viață de Bill Gates, așa cum îți imaginezi.

2.Pentru faimă

Citisem la un moment dat o glumă care suna cam așa: „Cum recunoști, la o întâlnire la bere cu prietenii, pilotul? Nu trebuie să cercetezi, va veni singur la tine să îți spună că e pilot”…

Aș spune „aerele” dar e prea „nișat”. Am să zic că a(l)titudinea de TopGun nu își are locul. Da, e cool să fii pilot. E extravagant. E sexy să ai cămașă cu epoleți și RayBan. Dar păstrează modestia. Tot om ești.

3. Pentru premii și promovări

Aviația nu e o corporație. Dacă zbori bine și fără incidente nu înseamnă că o să fii promovat și nici nu o să primești o mărire de salariu. Piloții își fac treaba și sunt plătiți pentru asta. Despre asta este vorba. Uneori promovările au loc pentru cei care vor să migreze în zona executivă sau de instructorie… dar atât. Performanța este doar despre siguranță.

4. Pentru călătorii gratis

Într-adevăr, piloții călătoresc mult. Uneori au parte de rămâneri în diferite orașe. Au parte și de zboruri gratuite în concedii. Dar știi ceva? După ore la manșă, aleg să se odihnească. În concedii, stau acasă, căci casa le lipsește mult atunci când zboară. Dorm, că somnul bun le lipsește cu desăvârșire.

Prin urmare, dacă vrei să devii pilot pentru beneficiile de călătorie, ai să fii dezamăgit.

Piloții lucrează din greu și au puțin timp la dispoziție pentru distracții. În restul timpului preferă să stea acasă.

5. Pentru program

Serios, există oameni care cred că piloții au un program de invidiat…

Liniile aeriene din ziua de azi preferă să își cheme piloții la datorie, pe fiecare dintre aceștia, câteva ore în plus, decât să angajeze mai mult. Astfel, în ziua de azi, individual, se zboară mai mult decât în alți ani.

Programul unui pilot, în medie, presupune 75 de ore de zbor pe lună, plus alte circa 150 de ore petrecute pregătind acte, avionul, așteptând îmbarcarea pasagerilor, etc. Astfel, un pilot ajunge să muncească peste 50 de ore pe săptămână. Mai mult decât tine, vezi? Unde mai pui că în vacanțe ești la manșă, în weekenduri ești la manșă, de Sărbători… tot printre nori.

6. Pentru hotelurile luxoase

Citește ce am scris mai sus. Dacă nu ai chef să te întorci pe text, îți fac eu un rezumat: „Nicăieri nu este mai bine ca acasă”. Pentru un pilot, cea mai frumoasă cameră este dormitorul de acasă. După ce petreci nopțile doar prin hoteluri, o să ajungi să te saturi de ele.

Ține cont și de nivelul de stres și de răspunderea pe care o ai. Dar până la urmă, pentru a te face pilot ai nevoie de un singur lucru: să iubești zborul și să poți face abstracție de ceea ce am scris mai sus. Dacă unul dintre sau chiar toate cele 6 motivele de mai sus te motivau să alegi o astfel de carieră… mai bine nu o face.

 

Ți-a plăcut acest articol? Arată-l și prietenilor tăi!

7 thoughts on “6 motive pentru care să NU te faci pilot

  1. Doicescu Gheorghe

    27 iunie 2017 at 8:39

    Ține cont și de nivelul de stres și de răspunderea pe care o ai. Dar până la urmă, pentru a te face pilot ai nevoie de un singur lucru: să iubești zborul și să poți face abstracție de ceea ce am scris mai sus.

    DA, stimate Sebastian Radu, doar penultima fraza este valabila pentru mine si pentru toti colegii zburatori care le-au placut zborul.Acele cateva motivatii pe care le afirmi din postura unui jurnalist fara a trai aceasta viata de pilot sunt usor falsificate in modul in care le prezinti.Realitatea este cu mult alta.Sfatul meu este: daca esti atestat sanatos,cultura cel putin medie si iubesti zborul – fara motive dute sa te faci pilot.

  2. Cristian

    11 octombrie 2018 at 15:46

    cel mai penibil articol citit in viata mea. asta cred ca a avut nevasta pangarita de vrun’ pilot. :))

    1. Bucuresteanu
  3. Albert Franz

    31 ianuarie 2019 at 13:02

    Cum a mai scris cineva, cel mai prost articol despre piloti.
    Pilotii castiga foarte bine, se odihnesc 9 zile pe luna, vaf apusuri de soare care foarte putini le vad, calatoresc mult. etc. Daca imi place aviatia ceea ce ai scris pot sa ma gandesc ca au o ura fata de acesti oameni.

    1. Sebastian Radu

      31 ianuarie 2019 at 13:09

      Văd că nimeni nu a înțeles esența acestui articol. Pur și simplu aduce visătorii care cred în niște clișee cu picioarele pe Pământ.

      1. Cristi

        4 aprilie 2019 at 23:16

        Si eu vreau sa devin pilot si multi oameni m-au sfatuit sa ma opresc. Nu este ceea ce pare. Si mai am o intrebare, de ce multi piloti consuma exagerat de mult alcool?

        1. Cpt. Razvan

          13 decembrie 2019 at 1:46

          Eu zic sa îți continui visul. Dacă îți place zborul nu renunța, chiar dacă cei din jur te demoralizează sau citești articole de genul.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*