Cum văd eu toată treaba cu “noile” BOEING 737–800NG TAROM

Citeam aseară la un prieten că tot tam-tam-ul făcut în jurul noii achiziții de BOEING 737-800NG TAROM este comparabil cu a face grătar în fața blocului, după ce ți-ai luat un Logan în Leasing. Pe 10 ani, ca și operatorul aerian Național.

Ca să vă introduc puțin în subiect, cei de la TAROM au închiriat în sistem dry lease, adică fără echipaj și fără mentenanță, două BOEING 737–800NG –uri. Un model învechit, dar nu ne interesează prea mult asta, căci și Blue Air are peste 10 în flotă, dar și alte companii aeriene, cum ar fi Ryanair (vreo 300). Cu toții încearcă să scape însă de ele, din cauza vârstei.

BOEING 737–800NG TAROM

foto: https://www.facebook.com/aviation.headlines/

Ce ar trebui să ne intereseze și să ne aprindă un semn de întrebare este că TAROM, deși renunțase la acest model, acum ceva timp, pe motiv că nu era profitabilă operarea lui, l-a readus în flotă. Cineva, fără prea mult know-how în management aeronautic, s-a gândit că ar prinde bine niște 737-800NG -uri, într-o flotă deja mixtă, cum poate doar la companiile din Africa mai găsești: 21 de aeronave, din 6 modele diferite de ATR, Boeing, Airbus.

Inteligent, nu? Când marii operatori caută să aibă o flotă cât mai “compactă”…

Stai că mai am de zis…

Aeronavele BOEING 737–800NG TAROM sunt configurate low-cost. Adică cu puțin loc pentru picioare, fără business class, tocmai categoria care aducea câtuși de puțin profit pentru călătoriile aeriene înteprinse de operator.

Achiziția însă, e motiv de bucurie…

“De zece ani, niciun avion de tip jet nu a mai intrat în flota TAROM. Avem după 10 ani o aeronavă. Toate companiile merg pe sistemul de dry-lease. În condițiile în care am fi făcut o solicitare pentru achiziționarea unei aeronave noi, aceasta ar fi intrat în flota TAROM undeva în 2019. Eu cred că TAROM nu are timp de pierdut. Această aeronavă are niște calități tehnice foarte bune și eu sunt convins că s-a analizat în detaliu inclusiv costurile pe care le-am avea cu mentenanța, care este o componentă foarte importantă. Eu cred că TAROM-ul, ca și brand național, ca și simbol național, merită cele mai bune lucruri, lucruri noi, care să nu ne greveze pe viitor de cheltuieli suplimentare dacă am fi achiziționat tot în sistem de leasing niște aeronave mai vechi, din 2011-2012”, a declarat pentru presă Răzvan Cuc, Ministrul Transporturilor, la evenimentul de tip “pâine și circ” organizat cu ocazia sosirii primei aeronave BOEING 737–800NG TAROM.

La eveniment, aeronava BOEING 737–800NG a sosit flancată de două F-16, o altă tărășenie tipic românească.

#EvenimentTAROM #Boeing737 #Sarmizegetusa

Posted by Ministerul Transporturilor România on 24 Mai 2017

Să ne bucurăm de această achiziție, sau să ne enervăm? Personal, o văd ca pe o lipsă de viziune și de strategie din partea operatorului, trecând peste deciziile manageriale lipsite de profesionalism.

Ți-a plăcut acest articol? Arată-l și prietenilor tăi!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*