Comerțul online este în continuă dezvoltare, iar începutul de an poate fi un bun prilej pentru a ne alinia magazinul online sau afacerea cu tendințele și cât mai în beneficiul clienților. Este evident faptul că pe parcursul anului vor apărea noutăți cu care trebuie să fim la zi dar, până atunci, hai să nominalizăm cele 6 porunci pentru comerțul online, pe care trebuie să le îndeplinim odată cu intrarea în 2017.
Butoane de “cumpără” pe conturile social-media
Facebook, Instagram, Pinterest, Twitter, toate sunt folosite pentru a câștiga awarness și pentru a vinde. Ține cineva cont de ratele de conversie? Cu siguranță mulți nu, și am să vă spun și de ce: omit să integreze anumite opțiuni, cum ar fi posibilitatea de a cumpăra direct de pe platformele sociale.
Cumpărătorii, clienții, preferă “mură-n gură, nu vor să mai gândească. Trăim în epoca vitezei, oamenii nu mai vor să piardă vremea căutând sau încercând să își dea seama ce au de făcut pentru a cumpăra. Astfel, informațiile trebuie să fie tot timpul sub nasul lor.
Video de produs
Dacă ai omis conținutul video sau crezi că ai scăpat de el în 2016, să știi că în 2017 va trebui să te aliniezi standardelor. Oamenii sunt mai ușor de cucerit atunci când pot vedea clipuri demonstrative ale produselor tale sau ale serviciilor tale. Gândește-te că îi pui să achiziționeze ceva ce ei nu pot vedea, atinge sau încerca. Înlocuiește asta cu video-uri cât mai catchy.
Mobile Marketing
Studiile spun că 70% dintre clienți care cumpără online, o fac de pe terminale mobile. Comerțul online fără optimizare pentru smartphone-uri și tablete, în 2017, este cel mai mare rău pe care ți l-ai putea face singur.
Plata de pe mobil
Vezi punctul 3, nu mai am ce să mai dezvolt.
Livrare în aceeași zi
În condițiile în care ai sediul în București și mai bine de 30% dintre clienții tăi sunt, să zicem, tot din București, este absurd să îi lași să aștepte câteva zile până ce își primesc produsele. Amazon și eBay au implementat deja, printre opțiunile de livrare, trimiterea comenzii în aceeași zi.
Clientul este rege. Tratează-l ca atare. Dacă ai fi rege, ți-ar plăcea să aștepți?
Tratează clientul ca pe un rege și, cu siguranță, vei fi recompensat cu acel awarness pentru care plătești servicii de publicitate. Cea mai bună investiție este cea în client, căci el îți este și cea mai bună reclamă. Simplu, nu?
Minimiează rata de întoarcere a comenzilor
De ce primești comenzile înapoi? Dacă ai, de exemplu, un magazin online de îmbrăcăminte, află că există softuri (True Fit) care îți pot ajuta clienții să aleagă măsura potrivită. Vei reduce astfel retururile, iar ei vor fi mai fericiți că au găsit ce le trebuia și îți vor mai trece pragul magazinului… virtual.