Cu ce idei m-am întors de la Best Marketing 2018, by BIZ

Best Marketing 2018

Ca în fiecare an, de mulți încoace, cei de la BIZ au adunat în aceeași sală specialiști și oameni care lucreză în Marketing, sau interesați de acest subiect pentru afacerile sau proiectele lor. Și nu am putut lipsi, evenimentul fiind o doză reală de inspirație, cât și o confirmare a ceea ce facem, zi de zi, în domeniu.

Prima parte a Best Marketing 2018 și-a avut ca subiect Curajul și Răbdarea cu care trebuie să ne confruntăm zi de zi. În acest context, am notat câteva idei interesante, ale unora dintre speakeri:

Tiberiu Mercurian, de la Alpha Bank, ne-a arătat că există o tendință actuală ca la nivelul de organizații să ajungă cât mai mulți „Yes mani”, genul de oameni care nu vor să îl supere pe șefu’, ce împing deciziile către CEO.

În același timp, la nivel de produs, în jurul conceptelor internaționale se sesizează o lipsă de educație a consumatorului, o lipsă de poveste din spatele brandurilor, o lipsă de identitate locală a produselor și serviciilor. Comunicarea se face cu prea multe mesaje și prețuri.

Acesta a mai invocat și un citat al Coco Channel: „Cel mai curajos lucru este nu ca sa gandesti singur, ci cu voce tare”.

Din experiența lui proprie, lucrurile se pot schimba doar prin:

  • Creativitatea de a găsi soluții diferite
  • Onestitatea față de noi înșine
  • Consecvență
  • Umor
  • Predictibilitate – dacă suntem predictibili pentru cei din jurul nostru, vom arăta că acționăm în baza unor principii pe care li le-am transmis în prealabil.
  • Curajul de a căuta și cerceta pentru a identifica nevoile fiecăruia, căci suntem diferiți. Curajul de a ne susține punctul de vedere, chiar dacă e diferit de cel al superiorului. Curajul de a investi în idei inovatoare. Curajul de a ne asuma responsabilitatea pentru deciziile luate, cu bune și cu rele. „Antreprenorul de succes este cel cu 99% falimente, dar care a reușit a 100-a oară”.

Acesta a fost urmat de prezentarea susținută de Miruna Smeureanu, de la Coca Cola, care s-a axat pe exemple concrete în care Coca Cola a avut curajul de a face lucrurile altfel. Pentru ea, curajul în marketing se traduce prin inovație, cunoașterea profundă a audienței și capacitatea de a continua și de a înțelege că succesul nu e final, iar eșecurile nu sunt fatale. Pentru a ajunge de la curaj la succes, ea evidențiază trei ingrediente: insights, relevanță și strategie.

A doua parte a Best Marketing – cât am stat la ea, a avut o prezentare interesantă susținută de Adina Vlad, de la Unlock Marketing Research, care ne-a prezentat consumatorul viitorului, măsurând tendințe și preconizând ce ne așteaptă. Lucru deloc ușor.

În primul rând, consumatorul viitorului este cel de azi, dar care evoluează. Oare cum va fi peste ani?

Tendința oamenilor este de a se întoarce la propria persoană, la ceea ce este stabil. Acest lucru se întâmplă din cauza avansului de informații și de tehnologie. Când ai prea multe opțiuni, începi să te refugiezi în lucrurile cu adevărat importante, la sinele tău. Oamenii își transformă pasiunile în business-uri, se concentrează pe propriile persoane.

Tot Adina Vlad a arătat că în România ne aflăm într-o perioadă de redefinire, de „cultură copil” – oamenii sunt dependenți de lucrurile pe care le pot avea fără prea mult efort. Este o perioadă totodată de empatie și simplitate, oamenii își recunosc nevoile  în emoțiile altora – știu că dacă nu devin selectivi viața lor nu va acea mult promisă fericire. Astfel, aleg ce li se potrivește.

Unlock Market a identificat câteva tendințe mari:

  • Rolurile sociale se rescriu, în sensul în care de exemplu nu te mai căsătorești la o anumită vârstă, nu mai faci anumite lucruri care înainte erau programate și, dacă nu se îndeplineau, erai arătat cu degetul.
  • A mai fost identificat și un inpowered comunity voice. Reactivi, românii și-au dat seama că pot lucra împreună. Până acum nu înțelegeau de ce ar trebui să trateze cu prioritate binele comun, și nu doar personal.
  • Deloc de ignorat este și lupta celor din jur pentru umanizare. În ciuda aportului tehnologic, oamenii vor să se privească în ochi mai mult, să comunice mai mult unii cu alții, live.

Anuarul Directorilor de Marketing – lansat în premieră cu prilejul Best Marketing 2018

Cu prilejul Best Marketing 2018, cei de la BIZ au lansat și Anuarul Directorilor de Marketing, a IV-a ediție, reunind pe cei mai importanți 150 dintre ei, cât și informații importante din domeniu.

Anuarul Directorilor de Marketing

Potrivit anuarului,  portretul profesionistului în marketing din România este următorul:

  • 75% dintre cei care ocupă poziții de conducere în departamentele de marketing sunt femei
  • 50% sunt absolvenți ai Academiei de Studii Economice din București
  • media anilor de experiență în domeniu este 14 ani
  • 39 de ani este vârsta medie a directorilor de marketing
  • 56% dintre cei care ocupă poziții de marketing au absolvit studii post universitare
  • 75% au urmat cursuri și traninguri de specializare ținute fie în cadrul companiilor pentru care lucrează, fie în organizații acreditate în domeniu

„Le vedem campaniile la TV, le cumpărăm produsele, dar știm foarte puține despre echipele de marketing care gestionează bugetele de publicitate. Anuarul prezintă oamenii din spatele strategiilor de marketing. Cu fiecare ediție ne propunem să îi cunoaștem mai bine pe acești oameni și să aflăm ce îi inspiră în viața profesională. Toate aceste informații ajută atât la educarea generațiilor următoare, cât și la consolidarea comunității oamenilor de marketing,” spune Marta Ușurelu, Managing Partner, Biz Agency.  

Cei interesați pot achiziționa anuarul online de pe site-ul www.revistabiz.ro.

Ca o încheiere, o să las un clip pe care, spre rușinea mea, abia astăzi l-am descoperit. Clip care ilustrează perfect Curajul în Marketing. Și în care am înțeles că apare și CEO-ul Absolut:

 

Ți-a plăcut acest articol? Arată-l și prietenilor tăi!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*