Este antreprenor „de o eternitate”. 16 ani, mai exact, dar pentru România e mult. Toată această anduranță i se datorează celor două mari pasiuni ale sale: alergatul și tangoul argentinian, activități care l-au inspirat și motivat în viața profesională. Dragoș Roua este un coach apreciat la nivel internațional, antreprenor și „părintele” al unui cunoscut și apreciat Hub din București – Connect Hub. Am stat de vorbă cu Dragoș despre cum poate pasiunea să inspire și să influențeze cariera și, mai ales, ce înseamnă antreprenoriatul din perspectiva unui adevărat pionier al domeniului din România.
Dragoș Roua este un soi de mentor pentru colegii de la Connect Hub. Aceasta este impresia pe care ne-am făcut-o când am întrebat de el, odată ajunși să îi luăm interviu, în locația de pe Bulevardul Dacia. În ochii lor se citea, în primul rând, aprecierea. Poate la adresa calităților sale sportive, poate la adresa celor antreprenoriale ori de mentorship. Sau, mai degrabă, la adresa lui, ca personaj.
Debutul său în antreprenoriat a avut loc destul de târziu, spune el, pe la 30 de ani. „Prima mea firmă se numea Roua Impex S.r.l. Am înființat-o când m-am hotărât să renunț la jobul pe care îl aveam în radio, vrând să fac altceva, crezând că îmi va rezolva niște probleme și, mai ales, din dorința de ieși din zona de confort și de a căpăta însemnătate.
Cu Roua Impex S.r.l. am facut prima mea afacere, am vândut un serial radiofonic pe care îl realizasem pentru un post de radio local. Ulterior am închis firma și am făcut alta, Mirabilis Media, al cărei prim produs a fost site-ul eclipsei din 1999. Dupa aceea ne-am stabilizat ca firmă de webdesign și web development. Ulterior, am realizat peste 25 de proiecte online, din care două: mașini.ro și culinar.ro aveau la un moment dat un trafic combinat de peste 1 milion si jumătate de utilizatori, în contextul a 4 milioane de utilizatori de internet din România. Se întâmpla prin 2004 – 2007”, își amintește Roua.
După ce a vândut protofoliul de site-uri, antreprenorul și-a luat doi ani sabatici în care „a stat cu el și cu cei apropiați” și a pornit proiectul dragosroua.com. „Mi-am dat seama că vreau să fiu altceva, să fiu mai independent, să fac altfel businessurile. O vreme am fost digital nomad. Am vrut să intru pe piața de aplicații mobile, dar nu am realizat vreun Angry Birds”.
Din Starbucks, la cel mai important Hub al Bucureștiului
Și-a dorit să îi ajute și să îi inspire pe cei din jur. A demarat Open Connect, un eveniment de mentoring făcut „la plezneală”, într-un Starbucks. Nu a durat mult și, în baza comunității create, câțiva investitori l-au contactat cu propunerea de a pune temelia unui Hub. Așa a luat naștere Connect Hub, care acum a devenit o franciză.
Linia principală de business a Hub-ului este accesul la o comunitate. Un Hub de genul acestuia este nu doar un loc în care vii să lucrezi. Este un loc în care ești expus la alți profesioniști și te dezvolți.
„Am realizat ceva foarte important: cu cât le dau mai mult oamenilor, cu atât voi primi și eu, la rândul meu mai mult. Cu cât înaintezi în vârstă îți dai seama că ce oferi, aia primești. În toate formele: financiar, emoțional. Chiar dacă trebuie să ieși din zona de confort și trebuie să faci niște eforturi… du-te în direcția aia și dă mai mult, ca să primești”.
Antreprenoriat și alergare pe ritmuri de tango
Din dorința de a fi în formă, acum 4 ani, Dragoș s-a apucat de alergare. „Primii 300 de metri au fost cumpliți”, își amintește. Nu a dat însă „bir cu fugiții” (oricum nu mai putea face asta din cauza febrei musculare), și a continuat antrenamentele.
Primul său maraton a venit ca un achievement, a căpătat un statut în ochii celorlalți alergători.
„Comunitatea alergătorilor e mișto, au o energie specifică. Vin din diverse domenii dar, indiferent de ce fac, în alergare toți sunt pe aceeași lungime de undă. Poate în alt context nu aveam nimic de împărțit”.
Antreprenorul… alergătorul nu s-a mulțumit însă cu atât și a vrut să vadă dacă poate face mai mult. După multe antrenamente, precum o tură Comarnic-București într-o noapte, cot-la-cot cu Andrei Roșu, Dragoș Roua a descoperit că vrea să devină ultra-maratonist. A căpătat și acest statut după ce a terminat UltraBalaton, o alergare de 220 de kilometri în jurul lacului Balaton din Ungaria. „Am terminat cu sânge în adidași, dar am terminat”.
Citește povestea lui Dragoș pe cariereonline.ro.