“Ajută destui oameni să își îndeplineasca visurile, iar tu îl vei îndeplini pe al tău”, este citatul după care clujeanul Horațiu Anghel a pus bazele Klausenburg Retro Racing, cel mai faimos eveniment din țara noastră dedicat mașinilor clasice. Acesta a luat naștere acum câțiva ani, ca un omagiu pe care Horațiu îl aduce nu doar mașinilor retro, ci și orașului său de suflet – Cluj, Klausenburg fiind una dintre denumirile vechi ale urbei.
Pe 12 – 14 mai pleacă de la start a 4-a ediție a cursei, la Târgu Secuiesc. L-am întrerupt pe Horațiu din organizare, cu câteva întrebări, curios să aflu mai multe (și să spun mai departe) despre Klausenburg Retro Racing.
Care este menirea Klausenburg Retro Racing?
Scopul evenimentului este de a promova și de a susține curentul retro în rândul pasionaților de autovehicule cu o vechime egală sau mai mare de 25 de ani. Desfășurat într-un cadru organizat și în condiții depline de siguranță, edițiile Klausenburg Retro Racing® de până acum au reușit să strângă, de fiecare dată, un număr impresionant de concurenți, dar și spectatori din țară și din afara granițelor țării.
Cine susține acest demers?
Partenerii, iar pe aceasta cale țin să le mulțumesc: MBA Eco Partner, Vos Logistics România, Metalubs România, Skat Kart Târgu Secuiesc, Bistro Engels, PMA Invest, Forte Health.
Este greu să găsiți sponsori?
Asta depinde de perseverența și de seriozitatea fiecăruia. Clișeul “nu găsim sponsori/parteneri” nu face parte din vocabularul meu. Dorința mea este să muncesc mai mult pentru a oferi concurenților evenimentul și atenția pe care le merită nu doar ei, ci și mașinile lor.
Află cum poți susține motorsportul și te poți promova, totodată, prin intermediul lui
Să detaliem puțin despre eveniment…
Evenimentul se desfășoară pe durata a trei zile, la final de săptămână. Vineri este startul festiv, urmat de o petrecere de bun-venit. Sâmbătă se desfășoară prima manșă de concurs, urmând ca duminică să se desfășoare cea de-a doua manșă si, la final, festivitatea de premiere. Mașinile participante se impart în 5 Clase departajate de capacitatea cilindrică a motorului.
Care au fost cele mai rare și mai importante mașini participante la edițiile trecute ale evenimentului Klausenburg Retro Racing?
La ediția a II-a am avut, printre mașinile participante, un Ford model A, din anii ’40, iar la ediția din anul 2016 am avut la start două echipaje din Nurnberg, cu două mașini excepționale: Renault Alpine A110 și Formula Junior Stanguellini.
Citește și alte articole din categoria ‹Avioane, mașini și motoare›
De unde pasiunea pentru mașini retro, Horațiu? Când a apărut aceasta?
O întrebare care mă face să trec în revistă episoade dragi ale copilăriei mele. Pasiunea pentru mașini, microbul acesta frumos, l-am “moștenit din familie”. Am învățat să conduc de la o vârstă fragedă, pe o Dacia 1310, aceasta fiind și prima mașină clasică pe care am condus-o. Mi-am petrecut mai tot timpul în jurul mașinilor, ba chiar am și lucrat la ele, ceea ce mi-a dezvoltat pasiunea într-un ritm constant și frumos. La 18 ani îmi cumpăram prima mașină.
Ai putea să îmi spui 3 lucruri pe care le-ai învățat, prin prisma acestei pasiuni, care îți folosesc și în viața de zi cu zi?
Îmi place să studiez și să aplic principii folosite de oameni pe care îi apreciez și îi stimez pentru întreaga lor carieră. Primul lucru pe care l-am învățat pe propria piele este aplicarea unui vechi proverb spus de Les Brown: “Dacă nu există nici un dușman în interior, inamicul din exterior nu poate face nici un rău.”
Un alt citat după care mă ghidez, valabil în tot ceea ce fac, este un citat formulat de Steve Jobs : “Singura modalitate de a face lucruri mărețe este să iubești și să faci cu pasiune ceea ce faci.”
“Ajută destui oameni să își îndeplineasca visurile, iar tu îl vei îndeplini pe al tău.” Este citatul după care mă ghidez în organizarea acestui eveniment.
Ce mașini retro ai în garaj?
Bmw E21 și Dacia 1100.
Ce autovehicul ți-ar plăcea să adaugi colecției?
BMW 2002 Cabriolet.
Cum este să conduci o mașină de epocă? Dar să o întreții?
Fascinant, plăcut și fermecător. Inevitabil îți apare zâmbetul pe buze. Să o întreții? Nu e nici filozofie, și nici extrem de costisitor. Întreținerea unei mașini de epocă, retro este direct proporțională cu prețul acesteia și cu cerințele și exigența fiecărui proprietar.
Cât de importantă este pasiunea în viața noastră, în viziunea unui pasionat de calibrul tău?
Mereu am susținut faptul că fiecare individ trebuie să își canalizeze o parte, cât de mică, a energiei spre o pasiune, spre ceva relaxant care deconectează de cotidian.
foto: Facebook