Magazinele din România și dezinteresul pentru clienți

Căutând întâmplător ceva pe internet pentru a evita raidul prin magazine și a merge direct la țintă am ajuns la o concluzie dureroasă, pentru noi, clienții, cumpărătorii „de rând”. Noi, cei care muncim din zi în noapte și efectiv nu avem timp de umblat, dar avem bani pentru a cumpăra, nu contăm. Sau mai bine zis, timpul nostru nu contează.

Așa se face că, deși pe site-urile magazinelor, oferta produsului pe care îl căutam era variată, m-am dus degeaba în reprezentanțele fizice. Acolo exista un singur produs, din 5-6 câte se regăseau „pe net”. Prin urmare, am pierdut timpul degeaba. Prima oară căutând și a doua oară mergând în magazin. Plus benzina până acolo.

Exceptând magazinele online, care nu au un showroom fizic, observ că trendul este copiat: stocul de pe site-uri nu coincide cu cel offline.

Datele statistice spun că, în România există în jur de 8.000.000 de utilizatori de internet.

Adică, 1 din 3 români poate fi găsit în online.

Atunci când intră pe Internet, 85% dintre cei intervievaţi în cadrul studiului îşi verifică mailul, 73,4% utilizează reţelele sociale, 36,3% cumpără produse şi servicii online, iar 30,4% realizează tranzacţii bancare sau plătesc facturi.

De unde trag concluzia că magazinele ar putea pierde 36,3% din potențialii clienți doar pentru că nu au stocurile actualizate.

Unde mai pui și că tu, în calitate de client, simți că nu contezi pentru respectivele entități.

Oare când vor înțelege toate aceste branduri cât de importantă este relația cu clienții și cu potențialii clienți? Că pentru oameni, în general, contează experiența pe care o au și că succesul în business este și despre a oferi, nu doar a lua, a încasa? Și nu mă refer la a oferi reduceri reale și substanțialele, ci pur și simplu la a oferi timp.

Dragi branduri, fiți cel mai bun prieten al clienților atunci când are în vedere o achiziție de la voi, dacă vreți să îl câștigați!

Într-un articol viitor voi povesti o altă experiență, cu un alt tip de branduri: cele care te câștigă apoi te închid într-un dosar, într-un portofoliu, și uită de tine…

Ai avut vreo experiență asemănătoare? Care este aceasta?

 

 

 

Ți-a plăcut acest articol? Arată-l și prietenilor tăi!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*