Am participat la un seminar de Marketing Viral din Silicon Valley! Ce am învățat acolo și vreau să vă împărtășesc și vouă

Am participat la un seminar de Marketing Viral din Silicon Valley! Remote, cu ajutorul căilor nelimitate ale Internetului, la invitația prietenilor de la ONV LAW. Casa de avocatură, alături de care am organizat seminarul “Nu îmi e frică să zbor“, a transmis în exclusivitate în București webinarul americanilor de la PR Hacker – „Secrets of a viral marketer: How to make ’em laugh, cry, share & buy”, în sala lor de conferințe. Mai mult, au invitat circa 30 de doritori să ia parte la acest moment inspirațional.

Marketing Viral

Difuzat în toată lumea, seminarul prezentat de Ben Kaplan, CEO-ul PR Hacker (una dintre cele mai apreciate agenții de Marketing și PR din Statele Unite și din Silicon Valley și recunoscută pentru abordarea ‹neortodoxă› pe care o are în răspândirea mesajelor), a adunat peste 130 de oameni, online și offline. Cu toții am fost ochi și urechi, două ore, la ce a avut de spus și de arătat expertul în PR și Marketing Viral.

Înainte de a vă povesti ce am învățat la seminarul din Silicon Valley la care am participat, trebuie să vă spun cum a ajuns să fie Ben Kaplan un super-apreciat om de marketing și PR, CEO al celei mai „virale” agenții din America. Ei bine, a învățat asta pe propria-i piele, vânzând ceea ce a devenit bestseller internațional – cartea ‘How to Go to College Almost for Free’. Aceasta a fost scrisă din experiență proprie și lansată în 1999, când Ben, pe atunci un adolescent dintr-o familie fără prea mari posibilități financiare, a reușit să obțină o bursă cu ajutorul căreia a studiat unde își dories dintotdeauna: la Harvard.

La webinarul de Marketing Viral, am depus „jurământul marketerului” și am aflat cum să investim 10 minute și să primim 10 ore de expunere

„Îmi voi duce brandul direct în topuri. Sunt un marketer viral. Nu vreau o medie proporțională. Vreau totul!”, am exclamat toți cei prezenți, la îndemnul lui Ben. În acel moment, eu unul m-am simțit de parcă depuneam jurământul omului de Marketing și PR.

Marketing Viral

„Suntem într-o lume în care SHARE este sinonim cu a câștiga un client. SHARE-ul este calea”, ne-a mai spus acesta. Înainte de a cumpăra, oamenii trebuie să râdă sau să plângă, apoi să dea SHARE, să arate și prietenilor. „Umorul sau empatia sunt emoții care îi activează pe oameni, lucruri pe care vor să le împărtășească și celorlalți, fie pentru că se regăsesc în mesaj, fie pentru că este de râs”.

marketing viral

În prezentarea sa, Kaplan ne-a sfătuit să ne punem în locul audienței și să creăm mesaje dedicate fiecărui potențial client. Astfel, putem ajunge să avem mai multe abordări ale aceluiași produs, în funcție de publicul căruia ne adresăm. Specialistul ne-a exemplificat cu brandul Budweiser, însă eu am să vă exemplific cu Old Spice. Principiul este același.

Cum ne putem da seama că ideea noastră are potențial de viralizare? Trăim în epoca vitezei. Trebuie să fie simplă, ușor de explicat în câteva secunde, surprinzătoare și de impact. În cele din urmă, mesajul trebuie să răspundă de trei ori întrebării „De ce?”.

cum facem marketing viral

Un exemplu care mi-a plăcut cel mai mult, dintre toate cele prezentate, a fost campania pentru „dog treats-urile” de la Milo’s Kitchen, înțeleg client al lui Kaplan:

Potrivit autorului, cei trei „De ce?” la care răspunde campania sunt:

de ce?

La seminarul din Silicon Valley am mai aflat că Facebook contribuie la viralizare. Astfel, rețeaua de socializare are tendința de a face mai vizibile sau de a ține mai mult în News-Feed-ul oamenilor clipurile sau mesajele devenite astfel. Pot să confirm asta, am observat-o pe propria piele, cu videouri și postări care au fost omniprezente prin Facebook-ul meu multe zile la rând. Totodată, Kaplan ne-a spus că social sharingul contribuie și la obținerea unei vizibilități mai bune pe Google. Good to know, man!

În încheiere, Ben Kaplan ne-a mai dat un sfat, pentru un Marketing Viral reușit, care din punctul meu de vedere este ca o temă pentru acasă: “Keep it simple, but significant”.

Ca o notă a protagonistului, acesta a fost primul webinar la care am participat. M-am simțit ca și cum eram prezent în sala unde avea loc evenimentul! Cu siguranță că dacă aveam linkul de acces și posibilitatea de a vedea de acasă seminarul, fie nu mă uitam și îmi ocupam timpul cu altceva, fie percepția mea era alta. Sper ca cei de la ONV LAW să își păstreze misiunea asumată acum ceva timp, de a da celor din jur informații și de a inspira, și să mai organizeze astfel de momente.


Citește și: ONV LAW a demarat „Share&Shape”, o școală de vară pentru tinerii avocați


 

Ți-a plăcut acest articol? Arată-l și prietenilor tăi!

One thought on “Am participat la un seminar de Marketing Viral din Silicon Valley! Ce am învățat acolo și vreau să vă împărtășesc și vouă

  1. Marian

    31 martie 2017 at 7:49

    Interesant, multumim de SHARE

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*