Cum poți ajunge pilot și proprietar de aeronavă cu bani puțini

Pilot și proprietar de aeronavă. Cu bani puțini. O să îmi zici că ceva nu se leagă sau că acest articol este scris de Țiriac și, din perspectiva lui, orice sumă este “modică”.

pilot și proprietar de aeronavă

Dar nu, am să îți vorbesc din perspectiva ta, a unui angajat care câștigă un salariu mediu, decent, care și-ar permite să investească câteva mii de euro într-un hobby, într-o refulare de weekend care să îi aducă cele mai mari satisfacții pe care le-a avut vreodată.

Pilot și proprietar de aeronavă. Un dublu-statut care îți oferă o libertate deplină: zbori când vrei, unde vrei, vezi lumea din cea mai frumoasă și mai sinceră perspectivă, îți fructifici weekendul și concediile la maxim. Ca pilot și proprietar de aeronavă, cu câteva sute de lei alocați pentru benzină, poți lua prânzul la munte și cina la mare. Poți traversa țara și chiar Europa în lung și în lat și avea parte de experiențe memorabile.

Cum poți ajunge pilot și proprietar de aeronavă cu bani puțini? Mai cauți 2-3 prieteni și vă cumpărați un avion. Îmi apăruse acum un anunț cu un avion ultraușor de vânzare, și de aici și ideea acestui mic articol informativ.

Puțini știu acest detaliu care salvează bugete consistente: coproprietatea. Cumperi un avion, alături de câțiva prieteni și obțineți licența de zbor pe el. Astfel, costurile de școlarizare se vor reduce, de la 4.000-4.500 de euro/persoană la până în 2.000 de euro/persoană, benzina și instructorul. Vei câștiga astfel, din start, peste 2.000 de euro pentru partea ta de proprietate dintr-un avion care îți va aduce, ulterior, unele dintre cele mai mari bucurii ale vieții tale.

Iar beneficiile nu se opresc aici. Chiar dacă întreținerea unui avion ultraușor sau hangararea nu reprezintă un cost colosal, în cazul unui avion deținut în regim de coproprietate, aceste cheltuieli se impart.

Ce alte argumente mai vrei pentru a te bucura de o pasiune nobilă, cu cei mai buni prieteni, la cele mai mici costuri? Dacă îți surâde ideea, te rog să îmi lași un mesaj privat și te voi ajuta cu mai multe informații în ceea ce privește pașii pe care îi ai de făcut pentru deveni pilot și proprietar de aeronavă.

Ți-a plăcut acest articol? Arată-l și prietenilor tăi!

2 thoughts on “Cum poți ajunge pilot și proprietar de aeronavă cu bani puțini

  1. Paul Bozga

    27 iunie 2017 at 13:33

    Profesia de Aviator

    Privita din afara, profesia de aviator este frumoasa, este o profesie plina de aventura si romantism dar pentru cei care o practica , este o profesie care cere pregatire continua, o viata plina de restrictii, plina de legi si regulamente pe care daca nu le respecti poti ajunge usor “ingeras” si poti sa mai iei cu tine si cateva zeci sau chiar sute de oameni.
    Aviatorii, prin intamplarile deosebite prin care au trecut, dar si prin clipele de frumusete unica traite acolo sus, totul invelit intr-o disciplina de fier, au o viata aparte, plina de frumusete si renuntari, de bucurii si satisfactii dar si o mare nevoie de incredere in cei cu care colaboreaza:in mecanicul care ti- a pregatit avionul ,in controlorul de trafic care te dirijeaza ,in subordonatii tai ca executa bine si la timp ceea ce le-ai cerut , in insotitorii de bord ca stiu ce au de facut in caz de emergency , nimic nu este lasat la voia intamplarii .
    Suntem oameni obisnuiti, profesionisti, obisnuiti cu riscul, bine verificati medical, cu multe restrictionari privind viata personala, examininati profesional si medical la fiecare sase luni, si cu o imensa dragoste fata de viata si de profesia aleasa .
    Atunci cand m-am hotarat sa ma fac pilot am fost constient ca in aceasta profesie va fi si un risc pe care trebuie sa mi-l asum, ceea ce nu m-a facut mai fricos, ci mai constient ca viata mea si a altora va depinde de profesionalismul si responsabilitatea cu care voi privi aceasta meserie.
    Viata mi-a aratat ca seriozitatea si dorinta de perfectionare continua sunt mai valoroase decat talentul si spiritul de aventura
    Am fost intrebat de cineva ce ii trebuie unui tanar sa devina pilot.
    I-am raspuns ca in primul rand trebuie sa iubeasca zborul, in al doilea rand sa fie un om foarte disciplinat cu el insusi , un om calm , cu mult echilibru interior. si mai ales sa fie un om cu multa responsabilitate
    Meseria de pilot nu trebuie facuta doar pentru ca este o meserie banoasa, este o profesie care nu iarta , daca nu o iubesti, mai devreme sau mai tarziu te va parasi ,la fel cum te paraseste o iubita care se simte neglijata
    Responsabilitatea este imensa si cel ce nu este constient de acest lucru nu are ce cauta in aviatie.
    De multe ori, privind pasagerii care se urcau in avionul meu, ma gandeam ca toti acesti 150-200 de oameni, tineri si batrani, barbati si femei, pasesc in avion cu increderea ca eu stiu ce am de facut ,ca sunt un om responsabil, bine pregatit, odihnit si sanatos si o sa-i duc teferi la destinatia lor .
    A lua 200 de oameni de la Bucuresti pana Arad ,Cluj, Paris, Istambul, New York , sau Bejing de care sa raspunzi total pana la destinatie, indiferent de vreme, sau de problemele intalnite pe drum este o responsabilitate pe care este greu sa o descrii in cateva cuvinte.
    In avion de multe ori trebuiesc rezolvate probleme grave in cateva secunde, probleme importante de care depinde viata ta, a colegilor tai si a unor oameni nevinovati, pasagerii tai, iar tu trebuie sa fii pregatit sa iei hotarari imediat pentru orice situatie
    In aviatie se spune ca mor numai prostii si asii si ca toate regulile sunt scrise cu sange.
    Cum prosti au patruns putini in aceasta profesie, au murit din pacate multi piloti talentati care au incercat imposibilul, trecand dincolo de pragul impus de legi si regulamente.
    Statisticile organizatiilor internationale de siguranta zborului spun ca peste 70% din accidente au drept cauza factorii umani, aici incluzand erori atat ale pilotilor cat si a celorlalti ce contribuie la siguranta zborului.
    Regulile sunt scrise cu sange pentru ca dupa un accident de avion, anchetele se fac nu pentru a stabilii vinovati ci pentru a intelege ce s-a intamplat, unde s-a gresit ,pentru a trage concluzii si a se lua masuri ca acele greseli sa nu se mai repete.
    Am comparat intodeauna profesia de pilot cu cea de medic chirurg.
    Amandoi trebuie sa fie oameni echilibrati, sa stie totul despre obiectul muncii lor, sa faca multi ani de practica pana sa “opereze” pe mana lor si mai ales, amandoi nu au voie sa greseasca.
    Este insa si o diferenta ;daca medicul greseste ii moare pacientul , daca greseste pilotul, moare el si pasagerii sai, care pot fi de la unul la cateva sute.
    Din pacate si dupa pensionare , din cauza stresului si a conditiilor de viata din avion nu avem o speranta de viata egala cu a oamenilor obisnuiti

    1. Pavel

      3 august 2019 at 19:21

      Apreciez foarte mult piloții de avioane cât si avioanele,aviația.Descrierea care ați făcut-o este atât de adevărată și emoționantă, încât nu poți să nu lași câteva lacrimi.Stiu ce înseamnă “disciplina de fier”sunt adeptul regulilor,regulamentelor,al bunului simț ,ordinii ,disciplinei și responsabilității.Am fost militar o perioadă de 6ani si 6luni.RESPONSABILITATE,MUNCĂ,DISCIPLINĂ sunt doar câteva din cuvintele care fac să-mi tresalte inima.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*