TAROM, “mărul discordiei”. Citeam la TOLO pe blog că, invitat acum două zile la DigiTV, ministrul Transporturilor, Sorin Bușe, a fost întrebat dacă Tarom rămîne o companie sigură, ”în ciuda numeroaselor incidente tehnice din ultima vreme”.
Sorin Bușe răspunde că da, e și el îngrijorat de fenomenul incidentelor tehnice numeroase, dar că Tarom rămîne o companie sigură.
Dar despre ce incidente vorbim? Publicul nu face diferența între incidente tehnice și întârzieri, care nu depind doar de companie, și incidentele reale. Iar ca Ministru, Bușe ar fi trebuit să clarifice această problemă, că tot a avut ocazia.
În realitate, tolo.ro spune că nimeni de la Tarom și nimeni de la ministerul condus de Sorin Bușe nu oferă publicului cifrele reale.
Cu toate că nu conspectează și incidentele minore, “The Aviation Herald” arată că, în tot anul 2016 au fost 6 incidente tehnice la TAROM. Cam câte se menționează pe săptămână, în ultima vreme.
Care este realitatea?
Tot tolo.ro aduce aminte că, invitat la Rareș Bogdan, Nicolae Demetriade, fostul director al companiei, l-a corectat pe moderator, informîndu-l că ”sînt două incidente în octombrie, restul nu sînt incidente reale”.
Prin urmare, de ce se urmărește decredibilizarea unei companii care, ca grad de siguranță, este atestată de FAA (Federal Aviation Administration) să opereze curse în SUA, facilitate pe care nu orice companie aeriană o are? Într-adevăr, este o companie în care atmosfera “las’ că merge și așa” încă este prezentă, dar realitatea incidentelor este alta decât cea promovată în media actuală.