De ce s-a “îmbolnăvit” de supracontrol TAROM-ul?

Acum câțiva ani, am avut ocazia să vizitez hangarele de mentenanță de la TAROM. În aer plutea același miros comunist pe care l-am sesizat odinioară într-o vizită la un fost C.A.P., la un strungar.

Tot în același an, am vizitat și hangarele Carpatair, la Timișoara.

Altă treabă, nene!

Dar subiectul nu este despre asta.

Subiectul este despre faptul că TAROM s-a “îmbolnăvit” de supracontrol. Conform celor de la Digi, avioanele din flota TAROM vor fi verificate în plus, prin sondaj, în afara mentenanței și verificărilor zilnice. Este o măsură luată de compania aeriană în urmă cu puțin timp, după ce la sfârșitul săptămânii trecute cinci avioane TAROM au avut probleme în doar 24 de ore.

Conform reprezentanților ministerului Transporturilor, măsurile suplimentare prevăd activități de control și includ verificări în plus ale aeronavelor, la intervale mai mici de timp, precum și efectuarea unor noi audituri de siguranță la lucrările de întreținere.

De asemenea, în perioada imediat următoare, va fi înființat departamentul Maintenance Control Centre, care monitorizează și oferă asistență 24/7 pentru toate defectele apărute în operarea zilnică, dar și biroul AOG (Aircraft on Ground), cu program 24/7 pentru asistența comenzilor de piese în timp real, cu scopul de a reduce timpii de imobilizare a aeronavelor.

Dar vezi tu, pentru cei care lucrează pe sistemul “lasă că merge și așa”, aceste supracontroale sunt ca o gripă pe care trebuie să o îndure, și pentru care singura vindecare este… să își facă treaba mai bine.

Toate astea, evident, se întâmplă în timp ce alți operatori lansează zboruri interne la prețuri care sunt sub cele practicate chiar și de microbuze.

Ți-a plăcut acest articol? Arată-l și prietenilor tăi!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*